Äggtoddy och gubbjävlar

Hej ♥
Har haft en riktig skit dag.Faktiskt.När jag vaknade upp var allting jättebra(jag har sovit över hos Johanna), men själva dagen var skit. Det blev lite bråk i skolan och när jag skulle åka hem stötte jag på en riktig gubbjävel. Ska jag berätta hur det gick till? Jo, såhär var det:
Jag hade fått pengar av Johanna, så att jag kunde köpa biljetter när jag skulle åka till skolan och när jag skulle åka hem, eftersom mitt busskort var hemma.När jag köpte biljett på morgonen kostade det 18 kr. Då hade jag 22 kr kvar att köpa biljett för på hemvägen. Men nähä, så var det visst inte. För när jag och Jojo satt på tvärbanan påväg hem från skola kom en riktigt jävlig kontrollant.
Gubbjäveln: Alla nypåstigna, färdbevis, tack!
Jag: Jag skulle vilja köpa en biljett går det bra?
Gubbjäveln: Ja visst! Det blir 24 kr.
Jag: Men vaa? Det kostar väl 18?
Gubbjäveln: Nej, 24 kr.
Jag: Men i morse kostade det 18..
Gubbjäveln: Det kostar 24! Betala eller gå av!
Jag: Men jag har bara 22 kr!
Gubbjäveln: Då har du minsann ett problem.
Jag: Men snälla, det skiljer ju bara två kronor!
Gubbjäveln: Då får du gå av.
Jag: Men snälla? Jag ska åka tre stationer!
Gubbjäveln: Gå av innan jag ringer kontrollant(blablabla, kommer inte ihåg vad det hette), då får du betala 1200 i böter!

Jävla gubbjävel skaffa dej ett liv! Jag och Jojo fick gå av i Mårtensdal och vänta på nästa tvärbana. Den här gången var det en snällare kontrollant som lät mig köpa en biljett för 22 kr.Har iallafall kommit hem nu och bytt om till myskläder och gjort äggtoddy. Lite tröst måste man ju ha. Oj, det här inlägget blev väldigt långt.
Puss // Coco ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0